Onze garanties
Bij elk product op onze website staat duidelijk aangegeven welke garantie er van toepassing is. Kom je er niet uit of twijfel je ergens over? Wij staan klaar om je te helpen.
Wat voor garantie krijg je?
Wettelijke bescherming
Op al onze producten ontvang je vanzelfsprekend de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel moet voldoen aan de verwachtingen die je er als consument redelijkerwijs van mag hebben.
Aanvullende garantie vanuit Ferbox
Voor sommige producten bieden wij een extra garantie bovenop de wettelijke dekking. Deze aanvullende garantie verandert niets aan je wettelijke rechten, maar biedt je extra zekerheid.
Situaties waarin garantie komt te vervallen
De garantie geldt niet wanneer het probleem ontstaat door:
- verkeerd of onzorgvuldig gebruik
- foutieve installatie
- schade van buitenaf (bijv. vallen, stoten, vocht, hitte)
- zelf aangebrachte wijzigingen of reparaties
In deze gevallen kunnen wij helaas geen garantie verlenen.
Een garantieclaim indienen
Heb je een product dat binnen de garantietermijn defect raakt of niet correct functioneert? Volg dan deze stappen:
- Stuur een mail naar info@ferbox.nl.
- Zorg dat het bestelnummer, foto's en beschrijving zijn toegevoegd.
- Houd er rekening mee dat garantievoorwaarden per product kunnen verschillen deze informatie staat altijd duidelijk vermeld bij het artikel.
Heb je vragen over een specifieke situatie? Neem dan gerust contact op via de chat. Wij denken graag met je mee.
Vragen
De garantieduur verschilt per product. Op de productpagina staat altijd aangegeven welke garantie van toepassing is. Naast de wettelijke garantie kan er voor sommige artikelen een aanvullende garantie gelden. Twijfel je? Neem dan contact met ons op, zodat we dit voor je kunnen controleren.
De garantie dekt fabricagefouten en problemen die niet zijn ontstaan door eigen toedoen. Dit betekent dat je recht hebt op herstel, vervanging of een passende oplossing wanneer het product niet functioneert zoals het hoort, zolang dit niet het gevolg is van verkeerd gebruik, schade van buitenaf of onjuist onderhoud.
Nee, je hoeft het product niet altijd eerst terug te sturen. In sommige gevallen kunnen we het probleem op afstand beoordelen aan de hand van foto’s, video’s of een duidelijke omschrijving. Als het toch nodig is om het artikel te onderzoeken, laten we je dat uiteraard weten en ontvang je van ons verdere instructies.
De verwerking van een garantieclaim duurt meestal enkele werkdagen. Zodra we alle benodigde informatie hebben ontvangen, beoordelen we het probleem zo snel mogelijk. In sommige gevallen kan het iets langer duren, bijvoorbeeld wanneer we afhankelijk zijn van de fabrikant. Uiteraard houden we je tijdens het proces op de hoogte van de status.
Als het product niet meer leverbaar is, zoeken we samen naar een passende oplossing. Dit kan betekenen dat je een vervangend model ontvangt, een reparatie aangeboden krijgt of – indien dat niet mogelijk is een terugbetaling ontvangt. We kijken altijd naar wat in jouw situatie het meest redelijk en passend is.
Nee, schade die is ontstaan door eigen gebruik valt niet onder de garantie. Denk hierbij aan val-, stoot- of vochtschade, verkeerd onderhoud of onjuiste installatie. In zulke gevallen kun je uiteraard wel contact met ons opnemen om te kijken of we je op een andere manier kunnen helpen.
Je kunt je klacht eenvoudig bij ons indienen via e-mail of onze chat. Beschrijf hierin duidelijk wat er aan de hand is, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen. We nemen elke klacht serieus en zorgen altijd voor een passende oplossing. Mocht je er met ons niet uitkomen, dan kun je terecht bij een onafhankelijke geschillencommissie.
Je ontvangt altijd een bericht van ons zodra je klacht of garantieaanvraag is verwerkt. We laten je weten welke oplossing wordt aangeboden en wat de vervolgstappen zijn. Daarnaast kun je bij vragen of onduidelijkheden altijd contact met ons opnemen voor een update over de status.

